Followers

nuffnang

Sunday, February 14, 2016

Kepala bayi berkerak..?

Kepala bayi berkerak... ? Ini sekadar berkongsi info.. tak tahulah betul atau tidak.
berkongsi dengan bidan dan mak ..
Kata mak kalau zaman dulu jika ada kelahiran bidan kampung akan tahu sama ada pasangan tu ada buat hubungan intim atau tak hanya dengan meyambut kelahiran.
Jika bayi tu di lahirkan bersih ..bermakna pasangan tu tak bersama sebelum anak di lahirkan.
Manakala kerak kepala bayi sering di kaitkan dengn hubungan intim di mana sperma yang mati di ruang rahim akan menapak di kelapa bayi semasa proses kelahiran. Ini akan menyebabkan kerak dikepala bayi  terjadi.
Tak pasti betul ke tak..tapi itu;lah pesan mak masa saya hamil dan melahirkan.
Tapi bertentangan pula dengan pesanan sahabat saya ..katanya hubungan intim masa hamil penting sebab hormon semasa bersama itu memudahkan proses melahirkan. Itu pesan doktor katanya..
emm mmg bertentangan dengan saya.. tetapi saya melahirkan bayi normal dan tak lah lama sangat di bilik bersalin.. Tetapi sahabat saya tu.. terpaksa melalui pembedahan kerana komplikasi kelahiran.
Sebenarnya terpulanglah kepada individu untuk mempercayai yang mana betul dan salah..
sekadar chat chat cerita lama dan baru..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat