Followers

nuffnang

Monday, July 9, 2018

Tak period bertahun pun boleh mengandung lagi.

Korang tau hamil dan tak hamil ni selalu misteri...
Ada yg nak sangat hamil.. tapi yak hamil hamil..
Ada yang macam tak logik boleh hamil.. hamil.pula..
Macam kes akak ni.. huhu
Umur fah 40 rasa dah boleh lupakan nak anak lagi.. walaupun jeles juga tgk orang lain ada baby kan...
Tambah pulak dahbdua tahun tak dtg bulan. Pastu puasa ramadan sokmo penuh je.. ye la dah tak dtg bulan.
Minggi lepas akak demam.. pi ambik ubat dgn antibiotik.. dah seminggu tak baik.. masa cek demam tu bila nurse tanya bila last period.. kata dah bertahun  takde period..
Pastu dgn yakin kata tak.. saya tak mengandung. Pasti...sangat.
Sebab masa mula mula takde period.. akak sokmo test mengandung tapi semua negatif. Tu paket test hamil tu boleh buat koleksi..
Akak dah boring.. asik harap tapi harapan palsu je..tak juga mengandung. Lupakan aje..
Mula mula demam pastu bau masak mula mual.. pastu mamakn pulak dah mula memilih..
Tapi malaa nak tertipu.. dulu masa demam denggi macamni juga.. rasa mual dan tal suka bau tumis masakan. Makan pun sama memilih...
So jgn nak perasan awak.ngandung.
Kan.....
Apa.yang paling mengejutkan?
Dah lama tak period... dah dua tahun..
Tetiba rasa macam lain..
Tengok dlm almari ada lagi satu pregnant test belum.guna..
Rasanya yg belo dua tahun lepas.. boleh pakai lagi ke?
Try je la...Pi buat test tup tup..
Wei..  dua line la... yes..aku hamil.lagi. wow..
Tapi takut juga senb test tu dah expired kot...
Esoknya...ke klinik but..
Nurse ke.... doktor ke .... suka tanya soklan ni...
Memula nurse tanya...
'bila period akhir?...'
January 2017.. nak sgt .. terkedu ko dgr jawapan aku..dua tahun lepas..
Pastu depa duk tanya lagi...
'Dah berapa bulan hamil?'
Lorr kalau dah dua rahun tak period.. kot nak cakap berapa bulan lagi la aku tak tau...
mana la aku iht dah dua tahun kot tak dtg period. Pastu aku pandang nurse tu...sambik jawap
'Dik... sbb saya tak tau la sy dtg sini. Nak suruh doktor bagi jawapan. Sbb saya pun tak tau...'
So nurse.. ok ok.. sorry kak.

Memula aku igt aku dah Monopos ke apa?
Takkan monopos usia baru 40 an..
Lantak la..
So tanya doctor..
Macammana boleh hamil doktor? Saya dah lama tak period...
Doktor kata still hasil kan telur.. walaupun tak period..itu biasa.
Then anytime boleh hamil.
Lalalaaa... now lepas doktor scan.. nampak la kantung tu... senyum la lebar...
Saya hamil.lagi...
Tapi.. usia ni.. high risk.. sendiri mau ingat...

1 comment:

naturstory.com said...

betulkan,misteri tubuh kita ni

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat