Followers

nuffnang

Wednesday, March 11, 2009

bila ye?

'dear nanti pi hospital yee..lepas solat' dah sakit sakit.. dr mlm tadi. tp skit jeee.. risau lak.. jap ada jap takdee.. sbb ramai kengkawan yg ambik produk salindah kata mmg tak sakit kalau setakat buka 1 cm atau 2 cm tuuu... Dr.Kam dah pesan dtg jeee.. kalau rasa sakit... malam pun tak pee sbb ari tu ada tanya doktor..takke nampak ngada ngada.. kalau dtg tp tak nak beranak pun lagi.. buat malu jeee. tapi rasa sakit tak banyak pun. rasa mcam rengat rengat jeee. alah kalau pi hospital pun..doktor suruh tunggu sampai jlan buka 10cm gak.. boringnyeee. kan bagus kalau masa tu kat umah/opis ke.. takyah la pikir pasal sakit tuuu... boleh buat keje..tak la rasa masa tu lama sangat bergerak. Tapi nak pi ke tak? Argghh..... pi je la... nanti jd ape ape tak ke nyesal? 10.00 mlm bergerak juga ke KPMC.. pi kat akunter tu cakap nak cek mcm nak bersalin.. 'ada tanda ke ?' ' ada sakit kejap ada kejap takde' 'ok kak duk dulu' jap lagi panggil nama aku... ' dik nak kena pi tingkat 1 ke? buat per?' ' nak buat CTG .." 'bukan cek bukaan je ker?' 'tak kita buat CTg sekali...' 'emm... sorry la kalau susah akak ni first baby tak tau lagi sakit nak bersalin tuh camna..tapi rasa sakit tu risau lak... tu yg dtg tu...' 'tkpe..kalau buat tau tapi tak tau tuu lg susah kak. sila baring' pas tu dtg lee nurse tu cek...' emm kak dah buka 1 cm' 'emm 1 cm soo akak boleh balik laa kan? kalau pi government mesti dia dah suruh balik dah niii..' ' saya kena tanya Dr. Kam dulu. lepas tu ambik CTG rekod dlm setengah jam... kak tunggu dulu yek.' ' ok la... ' dlm hati malsnyee aku nak tido hospital.. minta la boleh balik.. ikut logik 1 cm satu jam.. so nk tunggu 10 cm maunya sampai esok...boringnyeeee sempat aku sembang dgn suami.. dah abis setenagh jam dekat pukul 11mlm da.. nurse masuk.. ambik rekod ctg.. pastu dia masuk balik...' ok kak doktor kata boleh balik... anak pertama mungkin ambik masa untuk buka.. tp kalu akak rasa perut keras dan sakit yg panjang selang beberapa minit terus dtg tau. tak semua org akan pecah air ketuban.. setiap org lain..' lepas tu bayar bill dan sempat mkn kedai mamak lagi... lapar... terus perut tak sakit.. tak tau la napa... mlm tu tido lena betul... tak terjaga mcm mlm sebelum tuuu..jaga bila rasa sakit.. anak aku ni tak jadi nak kuar pulak ke? pepagi aku pi keje mcm biasa... rasa sakit tak? tak rasa lak.. emm salindah aku baru makan B4, dah tu aku kena la makan b5, b6 sekali.. sbb dah dekat nii. RTD sekali kot.. agar anak aku tak kena kuning... nanti aku confirmkan.. siap pesan kat suami..anything prepared. i call je dtg ambik anta hospital. sempat lg suami aku kata kalau boleh biar lunch hour... aku cakp..ni yang dlm ni mana boleh janji.. bila dia nak kuar .. entah lunch, entah mlm entah 2 atau 3 hari lg... apapun sabtu ni jumpa Dr.kam..tgk la mcmmana nanti..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat