Followers

nuffnang

Tuesday, August 4, 2009

Longan oh longan….

Macam macam benda aku cari nak tambahkan susu… dalam banyak banyak tuuu aku rasa aku suka makan longan kering. Lagipun favorite aku tuuu! kalau laicikang atau air mata kucing memang aku suka…

Tapi aku tahu beli kat pasar malamm.. atau kat mana mana gerai yg dah comfirm siap. Bila aku baca kat internet kata ia boleh menambah susu ..aku pun cari mana la.. nak cari longan.. kata mereka kat giant ada... aku pun pi la giant, aku jumpa longgan tu kat bahagian rempah ratus yg ditimbang… aku beli RM 5.03 for 84 gram.

Sebab aku tak pernah tgk longan ni… so aku tengok buahnyee colour coklat pekat… agak keras skit… e,mm mahal tu..kalau sekilo rm59.9. so aku boleh beli skit skit..ok la tuuu. Aku pun balik dan rebus la… ok sedap.. aik..alamak… dah syok minum..aku nampak ada ulat.. huuk huk hukk..ulat kat man alak…

Aku syak mesti kat longan tuu..so aku ambik longggan yang belum rebus tu dan buka satu satu. Ya allah ada ulat buah..besat gemuk..kurus..mati yg separuh idup… ada yg nmacam srang labah labah dalam buah tu…. .. so aku pun tak ambik mudah lagi….tiap kali nak rebus aku buka satu satu..tapi pelik kan?

Esok tu aku tanya kawan aku (cina) dia kata aku kena tipu..longan yag fresh warna skit cerah dan isi tak berulat… ye ke? Takkan la giant tipu aku?

Dia kata cari la kat kedai ubat cina… tapi mana la aku nak pi kedai ubat cina kat umah aku ni..? arghhh masa tu la aku paham.. tak semua orang senang nak cari… So kau kat sini pun offer la..sesapa nak beli longan kering... 200grm aku jual RM9.50. ni kau ambik gamba… yg aku beli kat gian dan yg aku beli kedai ubat cina.. Sesiapa yg berminat boleh la aku tolong belikan… tapi kos pos korang bayar la…. Call je aku 012-2296657. longan kat giant. longan yg ok skittt jual RM9.50

6 comments:

Anonymous said...

diorang (giant)nak untung le tuuuuu...stock lama agaknya

serihati said...

mungkin betul.. yang aku beli ok punya ada 2 atau 3 ketul lagiii..aku simpan dia dah berubah jadi macam yang aku beli kat giant tu... sah la yg kat giant tu yag lama punya...
huhuhuhhhhh

DiyaMama said...

Masih supply longan kering ker? :)

serihati said...

masih ada... tapi kalau nak kena cek stok dulu.. sms la dulu utk cek stok before bayar.

Unknown said...

masih supply lagi ke longan kering?

Health Nutritionist said...

Assalam, nak tambah susu boleh makan suplement, ada byk kelebihan tambahan, sila tanya pemilik fb di bwh untuk info, dari bahan semulajadi.Halal, yang penting boleh nego harga.

https://www.facebook.com/healthcute

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat