Followers

nuffnang

Monday, December 7, 2009

WARKAH BUAT SUAMIKU

ABANG, Kalau awak kata sebab pemakanan saya menyebabkan anak kembong perut . ITU SAYA SETUJU, sayaBOLEH ELAK dengan merancang pemakanan saya lepas ni. Tapi cadangan awak untuk memberHENTIkan atau MENGURANGKAN susu saya diberi pada anak, itu saya BANTAH. Apa yg terbaik ialah saya memilih makanan. bukan memberhentikan penyusuan ibu. Kerana saya cukup cukup faham apa itu susu ibu dan apa itu susu formula. SEBURUK BURUK susu saya, ia jauh lebih baik dari susu formula… saya rasa terhina sangat dgn apa yg saya makan. Kenapa semua orang nak tentang bagi susu saya pada anak saya? Kenapa semua orang suka sangat nak bagi anak saya susu dr kilang? Apa makanan lembu lembu tu makan dan baja-baja kacang soya tu lebih baik dari apa yang saya makan? Kesimpulannya MAKANANAN yg saya makan tu lebih HINA dari MAKANAN LEMBU DAN BAJA SOYA???? Saya makan sampah ke tiap hari? Selama ni anak sihat semua org puji.... tapi bila anak saya sakit semua salahkan susu saya?? Kenapa??? Tak ingat ke?masa anak saya dibawah jagaan saya, kulitnya cantik, badannya sihat, dan tak sakit . DIA minum susu yg kuar dari dada saya ini... JANGAN NAFIKANNYA... Tapi hari ini apa yg paling sedih sekali, suami saya sendiri berulang kali mengucapkan bahawa sayalah ibu yg serba kurang. Memang saya rasa diHINA. Bila cakap susu saya penyebabnya ini bermaksud saya penyebab semuanya. Seperti mereka gambarkan saya makan sampah je hari hari... Saya dah benci dengan semua ni…. Saya cuba tak ambik kisah… tapi asik asik benda yang sama orang cakap.. apa yg saya tak boleh terima bila awak sendiri yg keluarkan FAKTA YG SAMA! Tolonglah, saya sebenarnya amat tertekan dgn semua nii.. Saya berharap bila tinggal kat umah kita, semua ni akan berakhir… tapi SUSU yg Allah anugerahkan pada saya ni, saya nak bagi susu ini pada anak saya sendiri punnn ditentang. Napa semua orang suka sangat menentang fitrah yg Allah dah tetapkan… Saya dah tak tertanggung lagiiii….. saya rasa nak jadi gila pun ada. Memang orang lelaki ingat ni perkara remeh..tapi bagi seorang pompuan bergelatr ibu.. ni je yg saya fikir..sampai saya rasa saya nak berenti kerja jeee… saya rela tak belaja… tak yah naik pangkat, tak perlu apa pun selain anak saya…. Tapi itupun suami saya TAFSIRKAN sebagai selfishhhh dan IBU YG SERBA KURANG. Saya diberitahu… anak saya berak busuk …. Dan SALAHNYA SBB BAGI SUSU SAYA, dan saya yang MAKAN ENTAH APA APA.. tapi hakikatnya minum susu soya dan makanan nestum yang buat anak berak busuk.. susu ibu akan menyebabkan bayi berak bau masam..seperti usia dia sebelum makan sebarang makanan. TAPI hari yg mendatang mereka tetap memberitahu aku semua itu sebab SUSU SAYA… mengapa mereka benci sangat saya bagi anak saya, susu saya? Saya diberitahu ANAK sakit perut dan salahnya saya.. . SALAHNYA SAYA SBB BAGI SUSU SAYA. Tapi memang kembong perut dan cirit birit tu biasa bagi bayi yg berubah bulan… dan susu ibulah penawarnya. Demam dan baik demam itu perkara biasa.. malah jika dibandingkan dgn anak anak lain..anak kita jauh lebih baik… tak demam setiap kali tukar bulan.. dan saya bangga dgn susu saya.. tapi suami saya cukup pasti susu saya buat anak saya sakit tak baik baik… Saya tahu saya sebenarnya ingin diberitahu bahawa makanan yg saya makan tarafnya sama macam sampah…. Saya cukup cukup sedih dengan kenyataan ini…. Kalau orang lain cakap, dah berjuta kali pun saya diamkan saja…. saya masih boleh tak ambil peduli… tapi hari ini perkataan itu keluar dari mulut SUAMI saya paling sayang. ABANG, UNTUK KEBAIKAN ANAK…aku takmo anak aku makin kurus, makin teruk sakitnya, macam faheeemmm sbb tak dapat khasiat susu aku. Now, anak betul betul perlukan susu aku sbg asas untuk membesar. Tolonglah jgn ainaya anak aku, jgn fitnah susu yg kuar dr dada aku nii…. Pergilah tanya kawan kawan medical YG awak kenal. TOLONGLAH jgn halang saya bagi susu saya pada anak saya semaksima yg mungkin. SAYa sayangkan awak... saya mintak awak faham saya… SAYA rasa nak jadi gila. Lebih lebih lagi awak sejak akhir akhir nii awak sesuka hati marah marah saya. Awak melempar kata tanpa fakir perasaan saya. Saya rasa awak dah tak sayangkan saya lagi. Dan akhirnya awak nak pisahkan susu saya dr anak saya…. Saya sedih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat