Followers

nuffnang

Tuesday, February 26, 2013

Anda merancang untuk hamil?

Jika anda merancang untuk hamil anak anda lebih di nantikan. Dan semoga kehadirannya akan lebih sempurna dirancang berbanding kehamilan yang tidak di rancang.


Jika anda merancang untuk hamil. Mungkin anda perlu persediaan untuk itu. Anda perlu persiap[an secukupnya dai pasanagn juga. Diantaranya ialah:

1. Pastikan diri anda bebas penyakit. Antaranya campak, herpes, cacar dan sebagainya

2. Amalkan diet seimbang bersama pasangan. Ambil makanan protien, karbohidrat ,lemak, vitamin mineral secara seimbang.

3. Kurangkan fast food, makanana diawet seperti makanan dalam tin. Zat zat tambahan didalam makanan ini menganggu pertumbuhan bayi.

4. Rajinlah bersenam, dan car hidup sihat.

5. Pastikan tempat yang anda pergi setiap hari selamat dari pencemaran, bahan kimia atau mesin yang mempunyai rediasi. Ini terutamanya yang bekerja di tempat mempunyai rediasi, keadaan ini akan mempengaruhi sperma.

6. Ubah rutin kehidupan yang tidak sihat seperti merokok, minuman keras dan melewatkan waktu makan. Ini tidak baik untuk kesihatan anda.

7. Bagi isteri eloklah makan makanan yang banyak kandungan asid Folik untuk memastikan janin anda sihat dan mengelakan cacat otak.

Paling penting berdoalah ada rezeki untuk anda hamil. Semua ini harus dilakukan bersama pasangan, semoga anda hamil dan mendapat anak yang sihat.

4 comments:

Unknown said...

good info!!salam perkenalan dear.. =)

serihati said...

Terima kasih sudi melawat blog saya..

Afri Ismail said...

nice sharing...^_^..done follow u

serihati said...

thank You. Tima kasih Nur Afridayati

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

berapa usiamu sayanggg...

Lilypie Second Birthday tickers

solat